понеделник, 4 август 2008 г.

Това не може да бъде / This is impossible

Предлагам ви да погледнете някои на пръв поглед невъзможни неща които всъщност се случват в действителност.
Става дума за екстремната маневреност на фамилията Су-27 и чудесата които вършат, неразделно свързани с името на Виктор Пугачев. Говори се, че пилоти в неговия клас има само 5 в света, като само 3-ма са в състояние да повторят това което прави Пугачев във въздуха. Естествено не се знае какво би правил той без самолет като Су 27.
Забележителното при тези самолети е, че с тях е възможно да се влезе в свредел (1) и след това да се излезе, да се лети с 80 км/ч без да паднат като круша - 17 тонна круша:). Странна и зашеметителна е гледката на летящ с опашката напред самолет...
На картинката по-долу е показана една от "невъзможните" фигури - Кобрата на Пугачев, които се изпълняват от самолетите Су 27 (и компания).

(1) Свредел - движение на летателния апарат по верикална низходяща спирала с малък радиус, с големи ъгли на атака, възникващи при загуба на скорост по време на полет.



А ето какво говори Wikipedia за Кобрата на Пугачев (съкратено):
...
При изпълнението на "кобрата", самолетът рязко повдига носа чак до изхвърляне назад, но при това запазва предишната посока на полета. По този начин, самолетът излиза на ъгли на атака по големи от 90 градуса: Су-27 — 110°, Су-37 — до 180° (то ест Су-37 може да лети с опашката напред). След това самолетът се връша в нормален режим на полет, практически без загуба на височина...

...
Практическата значимост на тази фигура в реалния бой се състои във възможността за пускане на ракети нагоре-назад със използване на нашлемна ситема за насочване. При бързо кацане, позволява бързо да се намали хоризонталната скорост на самолета, например когато няма време за преминаване по пистата...

Първоначално фигурата можеше да бъде изпълнявана от фамилията Су 27 (Су 30, Су 35, Су 37), но понастоящем може да се изпълнява и от МиГ 29М, МиГ 29ОВТ.

Нека остявя видеото да говори само за себе си.
(Обърнете внимание на движението на задкрилките, задкрилките, соплата, разположението на самолета, бързата промяна на разположението...)

Възможна е грешка при идентифицирането на моделите, понеже някои от модификациите се различават само по авионика и двигатели. Освен това цялата фамилия самолети имат доста сходен вид (иначе нямаше да са фамилия:)).
Тук аз съм сложил мои обозначения различаващи се от някои в youtube, тъй като мисля, че не всички от тях са коректни!

Су 30


Су 30


Су 35/37


Су 35 управляван от Пугачев

Няма коментари: