сряда, 6 август 2008 г.
вторник, 5 август 2008 г.
Java is Everywhere
Малко промиване на мозъци:
"java everywhere"
The next video is not suitable for people under 18,
people with weak nerves!
"sun microsystems"
"java everywhere"
The next video is not suitable for people under 18,
people with weak nerves!
"sun microsystems"
Method with a variable number of arguments in Java (varargs methods) / Методи с променлив брой аргументи
Струва ми се, че не е много известно, но Java има способността да работи с променлив брой аргументи подадени на някой метод. Това се постига с използването на оператора "..." в мястото за аргументите на декларацията на метода.
Преди JDK 5.0, ако искаме да подадем променлив брой аргументи на някой метод, трябва да подадем например масив от обекти или списък с обекти.
JDK 5.0 добавя свойството varargs, което е доста по-гъвкаво. vararg трябва да бъде последният аргумент в списъка с аргументи.
Нека илюстрираме използването на varargs с един обикновен HelloWorld пример:
Как работи?
public class Varargs {
public static void main(String args[]) {
myMethod("Hello");
System.out.println();
myMethod("Hello", "again", "world!");
}
public static void myMethod(Object ... args) {
System.out.println("You have passed in " + args.length + " arguments ");
for (Object o : args) {
System.out.println(o);
}
}
}
Няма от какво да се притесняваме, дефакто компилатора генерира съсщия код, какъвто би се получил при използването на обикновения масив Object[]{}.
Къде се използва?
Естествено, varargs се използва в стандартната Java библиотека:
- Collections.addAll позволява да се добавя масив в колекция или произволно число елементи, зададени поотделно.
- PrintStream.printf позволява да се извеждат форматирани резултати, както в С++.
Предполагам, че се използва и на други места:)
За какво ни е цялата тази гимнастика?
Така може да се спести малко време за писане на Object[]{} и да се подобри читаемостта на кода.
понеделник, 4 август 2008 г.
Това не може да бъде / This is impossible
Предлагам ви да погледнете някои на пръв поглед невъзможни неща които всъщност се случват в действителност.
Става дума за екстремната маневреност на фамилията Су-27 и чудесата които вършат, неразделно свързани с името на Виктор Пугачев. Говори се, че пилоти в неговия клас има само 5 в света, като само 3-ма са в състояние да повторят това което прави Пугачев във въздуха. Естествено не се знае какво би правил той без самолет като Су 27.
Забележителното при тези самолети е, че с тях е възможно да се влезе в свредел (1) и след това да се излезе, да се лети с 80 км/ч без да паднат като круша - 17 тонна круша:). Странна и зашеметителна е гледката на летящ с опашката напред самолет...
На картинката по-долу е показана една от "невъзможните" фигури - Кобрата на Пугачев, които се изпълняват от самолетите Су 27 (и компания).
(1) Свредел - движение на летателния апарат по верикална низходяща спирала с малък радиус, с големи ъгли на атака, възникващи при загуба на скорост по време на полет.
А ето какво говори Wikipedia за Кобрата на Пугачев (съкратено):
...
При изпълнението на "кобрата", самолетът рязко повдига носа чак до изхвърляне назад, но при това запазва предишната посока на полета. По този начин, самолетът излиза на ъгли на атака по големи от 90 градуса: Су-27 — 110°, Су-37 — до 180° (то ест Су-37 може да лети с опашката напред). След това самолетът се връша в нормален режим на полет, практически без загуба на височина...
...
Практическата значимост на тази фигура в реалния бой се състои във възможността за пускане на ракети нагоре-назад със използване на нашлемна ситема за насочване. При бързо кацане, позволява бързо да се намали хоризонталната скорост на самолета, например когато няма време за преминаване по пистата...
Първоначално фигурата можеше да бъде изпълнявана от фамилията Су 27 (Су 30, Су 35, Су 37), но понастоящем може да се изпълнява и от МиГ 29М, МиГ 29ОВТ.
Нека остявя видеото да говори само за себе си.
(Обърнете внимание на движението на задкрилките, задкрилките, соплата, разположението на самолета, бързата промяна на разположението...)
Възможна е грешка при идентифицирането на моделите, понеже някои от модификациите се различават само по авионика и двигатели. Освен това цялата фамилия самолети имат доста сходен вид (иначе нямаше да са фамилия:)).
Тук аз съм сложил мои обозначения различаващи се от някои в youtube, тъй като мисля, че не всички от тях са коректни!
Су 30
Су 30
Су 35/37
Су 35 управляван от Пугачев
Става дума за екстремната маневреност на фамилията Су-27 и чудесата които вършат, неразделно свързани с името на Виктор Пугачев. Говори се, че пилоти в неговия клас има само 5 в света, като само 3-ма са в състояние да повторят това което прави Пугачев във въздуха. Естествено не се знае какво би правил той без самолет като Су 27.
Забележителното при тези самолети е, че с тях е възможно да се влезе в свредел (1) и след това да се излезе, да се лети с 80 км/ч без да паднат като круша - 17 тонна круша:). Странна и зашеметителна е гледката на летящ с опашката напред самолет...
На картинката по-долу е показана една от "невъзможните" фигури - Кобрата на Пугачев, които се изпълняват от самолетите Су 27 (и компания).
(1) Свредел - движение на летателния апарат по верикална низходяща спирала с малък радиус, с големи ъгли на атака, възникващи при загуба на скорост по време на полет.
А ето какво говори Wikipedia за Кобрата на Пугачев (съкратено):
...
При изпълнението на "кобрата", самолетът рязко повдига носа чак до изхвърляне назад, но при това запазва предишната посока на полета. По този начин, самолетът излиза на ъгли на атака по големи от 90 градуса: Су-27 — 110°, Су-37 — до 180° (то ест Су-37 може да лети с опашката напред). След това самолетът се връша в нормален режим на полет, практически без загуба на височина...
...
Практическата значимост на тази фигура в реалния бой се състои във възможността за пускане на ракети нагоре-назад със използване на нашлемна ситема за насочване. При бързо кацане, позволява бързо да се намали хоризонталната скорост на самолета, например когато няма време за преминаване по пистата...
Първоначално фигурата можеше да бъде изпълнявана от фамилията Су 27 (Су 30, Су 35, Су 37), но понастоящем може да се изпълнява и от МиГ 29М, МиГ 29ОВТ.
Нека остявя видеото да говори само за себе си.
(Обърнете внимание на движението на задкрилките, задкрилките, соплата, разположението на самолета, бързата промяна на разположението...)
Възможна е грешка при идентифицирането на моделите, понеже някои от модификациите се различават само по авионика и двигатели. Освен това цялата фамилия самолети имат доста сходен вид (иначе нямаше да са фамилия:)).
Тук аз съм сложил мои обозначения различаващи се от някои в youtube, тъй като мисля, че не всички от тях са коректни!
Су 30
Су 30
Су 35/37
Су 35 управляван от Пугачев
Сутрешно настроение / Morning mood
Music Idol 2 Nora / Нора - Close My Eyes Forever - Lita Ford
Мисля, че тази песен описва настроението ми тази сутрин:)
Избрах изпълнението на Нора вместо оригиналното на Lita Ford и Ozzy Osbourne понеже ме зарежда повече с енергия!
CLOSE MY EYES FOREVER
Baby
I get so scared inside, and I don't really understand
Is it love that's on my mind, or is it fantasy
Heaven
Is in the palm of my hand, and it's waiting here for you
What am I supposed to do with a childhood tragedy
(Chorus)
If I close my eyes forever
Will it all remain unchanged
If I close my eyes forever
Will it all remain the same...
Sometimes
It's hard to hold on
So hard to hold on to my dreams
It isn't always what is seems
When you're face to face with me
You're like a dagger
And stick me in the heart
And taste the blood from my blade
And when we sleep, would you shelter me
In your warm and darkened grave
(Chorus Repeat)
Will you ever take me
No, I just can't take the pain
But would you ever trust me
No, I'll never feel the same...Ohh...
I know I've been so hard to you
I know I've told you lies
If I could have just one more wish
I'd wipe the cobwebs from my eyes
(Chorus Repeat)
Close your eyes
Close your eyes
You gotta close you eyes for me
http://www.elyrics.net
Мисля, че тази песен описва настроението ми тази сутрин:)
Избрах изпълнението на Нора вместо оригиналното на Lita Ford и Ozzy Osbourne понеже ме зарежда повече с енергия!
CLOSE MY EYES FOREVER
Baby
I get so scared inside, and I don't really understand
Is it love that's on my mind, or is it fantasy
Heaven
Is in the palm of my hand, and it's waiting here for you
What am I supposed to do with a childhood tragedy
(Chorus)
If I close my eyes forever
Will it all remain unchanged
If I close my eyes forever
Will it all remain the same...
Sometimes
It's hard to hold on
So hard to hold on to my dreams
It isn't always what is seems
When you're face to face with me
You're like a dagger
And stick me in the heart
And taste the blood from my blade
And when we sleep, would you shelter me
In your warm and darkened grave
(Chorus Repeat)
Will you ever take me
No, I just can't take the pain
But would you ever trust me
No, I'll never feel the same...Ohh...
I know I've been so hard to you
I know I've told you lies
If I could have just one more wish
I'd wipe the cobwebs from my eyes
(Chorus Repeat)
Close your eyes
Close your eyes
You gotta close you eyes for me
http://www.elyrics.net
неделя, 3 август 2008 г.
Су 35БМ (4++) / Su 35
Днес реших да ви предствя Су 35БМ (Большая Модернизация) - многоцелеви изтребител от поколение 4++ (малко странно обозначение:))
Самолетът е снабден с нова авионика на базата на цифрова информационно-управляваща система, нова радиолокационна станция с фазирана антенна решетка, притежаваша голям обсег на откриване на въздушните и наземните цели, което позволява да се съпровождат до 30 цели и да се обстрелват едновременно 8 от тях.
Су-35 е снабден с нови двигатели с управляем вектор на тягата (дълбока модернизация на АЛ-31ФП, работно име "Изделие 117с" http://www.umpo.ru/Section27_129.aspx), което с големите аеродинамически характеристики осигурява свръхманевреност за самолета.
Долу е показана схемата на самия двигател.
А ето как е изглеждал 80-тте години на миналия век предшественикът на този двигател (или по точно соплото му:)), сега изглежда забавно но тази остаряла вече концепция се използва в свръхтехнологичните бла бла бла и най-вече свръх скъпите F22:)
Съвършенната аеродинамична компановка (триплан, двигател с УВТ) в комбиняция с работата на бортовия компютър позволяват на летеца да се изпълнява немислими за другите изтребители фигури на висшия пилотаж. Една от тях е Кобрата на Пугачов (КП). На следващата картинка е изобразено движението на самолета през определени моменти от времето по време на изпълнениеето на КП, както и снимка на самия Су 35 по време на изпълняването на фигурата.
Самолетът може да носи до 8 тона въоръжение, разпределено на 12 точки на окачване.
Освен целия спектър въоръжение, използвано на Су 30МК, на Су 35БМ, ще се интегрират нови типове управляемо оръжие "въздух-въздух" и "въздух-повърхност", в това число и за големи дистанции.
Напоследък се завъртяха много клипчета в интернет-а ето защо изтребителя може да бъде видян даже в полет, например от тук: http://rian.ru/video/20080707/113431224.html
От първия полет на самолета (1988) до първите полети на "дълбоко модернизирания" Су 35 минават има няма Двадесет години!
Oт изложението във Farnborough 2006 можем да видим макет на кабината.
На следващата снимка е показана кабината на предшественика му - Су 27 (може би най-изчистения от аеродинамична гледна точка изтребител в света)
Очевидно е че има подобрения в приборното табло:) и не само! За аеродинамичната схема и за маневреността му пък изобщо няма какво да се коментира. Понастоящем това е най-маневреният изтребител в класа си.
Мога скромно да кажа той е "Най-големия" ;)
Абонамент за:
Публикации (Atom)